Kesklinna päästekomandos võetakse kasutusele uus tulekustutus- ja päästeauto

Kesklinna päästekomandos asub lähiajal piirkonna elanike turvalisust valvama uut tüüpi tulekustutus- ja päästeauto, mis on klassikalisest põhiautost märgatavalt väiksem, suudab paremini kiirendada ning sellega on lihtsam manööverdada. Auto sai nimekonkursi järel nimeks Toots.

„Otsime pidevalt võimalusi, kuidas päästevõimekus muuta tõhusamaks, aga ka mugavamaks. Pärast mõningaid katsetusi jõudsime uue tulekustutus- ja päästeauto versioonini, millega on võimalik jõuda päästesündmustele kiiremini ja lähemale kui suure põhiautoga – sisuliselt võib öelda, et tegu on pääste kiirreageerijatega. Kas selliseid sõidukeid saab tulevikus rohkem olema, näitab aeg ja reaalne kasutuskogemus. Iseenesest võiksid nad olla sobivad just väikestele komandodele ja ka vabatahtlikele päästjatele,“ selgitas Päästeameti peadirektor Kuno Tammearu.

Väiksema ja kiirema auto eelis tuleb eriti hästi välja linnakeskkonnas, kus tänavad on kitsad ja manööverdamine keeruline. Põhiautost ligi 11 tonni kergema sõidukiga on ligipääs parem ka maastikele, kuhu põhiautoga ei saa või ei ole mõistlik sõita.

Uus päästeauto

Uuel päästeautol on kustutusvõimekusena kasutusel nii vee kui ka vahu kõrgsurvesüsteemi kombinatsioon, mis on hea lahendus väiksemate hoonesiseste tulekahjude kustutamisel. Uudsel kõrgsurvekustutussüsteemil on palju häid kasutusvõimalusi, näiteks varjatud konstruktsioonide ja ruumide (pööning, kelder, seinte- ja põrandate sisesed põlengud vms) tulekahjud, mis on kõige ajamahukamad ja suure kustutusaine vajadusega päästesündmused. Uue süsteemiga saab tulekahjusid kiiremini, päästjatele ohutumalt ja väiksema veekuluga kustutada.

Auto asub valvesse Tallinna kesklinna komandosse ning selle meeskond saab olema 3- või 4-liimeline. Päästjate kombe kohaselt vajas uus sõiduk ka nime ning sobiv nimi leitigi nimekonkursi käigus. Väikeauto hakkab kandma nime Toots. 

Päästeamet alustab tänavu ka uue eri- ja kaitseriietuse hankimist. „Uus kaitseriietus arendati välja koostöös päästjatega ja võtab arvesse kandjate vajadusi. Selgitasime põhjaliku testimisperioodi jooksul välja, milline peab riietus olema, et tagada nii päästjate turvalisus kui ka parem liikumisvabadus tegemaks päästetöid nii põlevas majas, liiklusõnnetusel, maastikul ja mujal,“ sõnas Tammearu.

Uus auto ja uus kaitseriietus

Uus kaitseriietus on senisest märksa heledam - see on liivakarva ning kollaste helkuritega, kontrastiks musta värvi detailid. Tänu heledale kangale ja rohkematele helkuritele on päästja paremini nähtav ka pimedas ning heledam riietus ei ole suvel nii palav. Ergonoomilise lõikega riietus annab parema liikumisvabaduse ning on ka kaalult kergem, mis hõlbustab füüsilise töö tegemist ning kaitseb päästjate tervist.

„Päästeamet ei tegele vaid päästesündmustega. Meil on teenistujad – näiteks eksperdid, inspektorid ja tugiteenuste pakkujad –, kes ei vaja tööülesannete täitmiseks tulekustutusriietust. Seetõttu uuendame 2024. aastast ka tavalist vormiriietust. Peamine, et riietus on mugav ja toetab töötajat tema igapäevategevustes,“ ütles Tammearu

Uued vormiriided valmistatakse kangast, mis on senisest venivam ja sellest tulenevalt kandjale oluliselt mugavam. Väljanägemiselt saavad nad praeguse halli värvi vormiriietega olema üsna sarnased. Uus riietus jõuab kasutusse 2024. aastal ja üleminekuperioodil kasutatakse vanu ja uusi riideid samaaegselt.

Fotosid leiab siit.