Riigilaevastiku kaheksa uut RIB mootorpaati suurendavad Eesti päästevõimekust

Riigilaevastik hankis Päästeametile kaheksa täispuhutava pantooniga varustatud jäiga kerega RIB (rigid inflatable boat) mootorpaati. Uued paadid suurendavad merepääste võimekust ning leiavad kasutust Päästeameti erinevates komandodes üle Eesti.

Esimene paatidest jõudis Päästeameti Häädemeeste komandosse 10. septembril, teine paat jõuab Kuressaare komandosse 3. oktoobril ning edasised saabuvad kolmenädalaste intervallidega. Lisaks Häädemeestele ja Kuressaarele lähevad uued RIB mootorpaadid ka Sillamäe, Käina, Lihula, Orissaare, Loksa ja Paldiski päästekomandode kasutusse.

Päästeameti päästetöö osakonna valmisoleku talituse ekspert Kaarel Langemets selgitas, et uued paadid on edasiarendus eelmisel aastal Pärnu komandosse hangitud samalaadsest paadist. „Uued paadid on võrreldes vanadega oluliselt meresõbralikumad ja võimsamad, tänu millele saavad päästjad päästetöid teha kiiremini ja ohutumalt,“ ütles Langemets.

Riigilaevastiku arendusteenistuse direktor Sander Sääsk kinnitab, et uued päästepaadid on suuremad ja võimsamad kui senised ning suurendavad seega päästevõimekust.

“Pehme ja madala poordi tõttu on RIB-paate hea kasutada päästetöödel. Nendega on lihtsam ja ohutum inimesi veest välja aidata ning paati saab ümberminekut kartmata ronida igast punktist,” kirjeldas Sääsk. Mootorpaatide madalam süvis lubab päästjatel kaldale lähemale sõita ning madalamatest kohtadest sujuvalt üle liikuda. Samuti võimaldavad RIB mootorpaadid keerulistes oludes mugavalt teise laevaga pardumist.

Alused tootis Eesti ettevõte Watergratt OÜ. Paadi kere on vähem kui poole meetrise süvisega, 5,9 meetrit pikad ning 2,5 meetrit laiad. Soovitatav inimeste arv pardal on kuni kümme ning kandevõime maksimaalselt 1500 kilogrammi.

Pressiteade: riigilaevastik.