Uuring: Päästeameti bränd läheb Eesti inimesele korda

Möödunud nädalal avalikustas kommunikatsiooniagentuur Havas selle aasta Meaningful Brands uuringu tulemused, mille järgi on Päästeamet Eesti inimeste jaoks tähenduslike brändide seas neljandal kohal, eespool vaid ülemaailmselt tuntud tehnoloogiahiiud: Messenger, Google ja Gmail. Politsei ja Piirivalveamet on 10. ja Häirekeskus 13. kohal.

Siseturvalisuse tagajad lähevad inimestele korda. Päästeameti kõrge koht brändide uuringus kinnitab, et meie bränd sünnib kogu päästevõrgustiku ühise tegutsemise tulemusel - iga sündmusele jõudva päästemeeskonna liikme, vabatahtliku päästja, ennetuskoolituse korraldaja, inspektori, juristi või logistiku abil. Päästevõrgustikus tegutseb ligi 4600 brändisaadikut, kelle igapäevasest tegevusest sõltub, millist tähendust me ühiskonnas loome.



Meaningful Brands käsitleb võrdselt nii avaliku kui erasektori, kohalikke kui üleilmseid brände. See tähendab, et võistleme inimeste hinnangutes nii rahvusvaheliste hiidudega (nt Google, kes on edetabeli erinevatel positsioonidel domineerinud aastaid), armastatud toidubrändidega (nt Kalev, kes aga nüüd on ilmselt oma rahvusvahelistumise tõttu langustrendis) ja startupidega (tehnoloogiarahvale kohaselt armastavad Eesti inimesed näiteks Smart-ID-d). Ja kui rääkida olukorra mõjust, siis koroonaepideema taandumine on näha ka Meaningful Brandsi uuringust: kui nn koroona-aastatel olid esikümnes mitmed Eesti tippterviseasutused, siis nüüd leiame Tartu Ülikooli kliinikumi 11. kohalt.

Siseturvalisuse tagajaid on pea kogu Meaningful Brands uuringute ajaloo olnud kõrgetel kohtadel. Päästeamet on hõivanud esikoha näiteks eelmisel, 2022. aastal, PPA 2018.

Tänavu on üleilmsed tehnoloogiahiiud meid küll tahapoole trüginud ning esikolmiku on Eesti inimeste jaoks hõivanud Messenger, Google ja Gmail. Eks see ole omamoodi ajastu märk – Havasi üleilmne trendiraport sõnastab, et brändimaailmas oleme sisenenud nn mina-ajastusse: inimeste jaoks on üha olulisem enda isik, suhtlus, võrgustik. See, et siseturvalisuse tagajad suudavad selles tuules jätkuvalt kõrgetel kohtadel olla, kinnitab taas kord kõrget usaldust siseturvalisuse ametite vastu. Me teeme missiooniga tööd ja läheme inimestele korda.

Kuidas aga on lood naabrite juures? Lätis on politsei tänavu neljandal kohal, Leedus keegi siseturvalisuse valdkonna ametitest avalikesse edetabelitesse ei mahtunud. Seda enam on tunnustust väärt Päästeameti, PPA ja Häirekeskuse tähenduslikkuse püsimine.

Meaningful Brandsi uuring on toimunud Eestis, Lätis ja Leedus regulaarselt alates aastast 2013. Tegu on uuringupõhise strateegiatööriistaga positsioneerimaks brände vastavalt sellele, kuidas need panustavad tarbijate funktsionaalsete, isiklike ja kollektiivsete hüvede loomisse. Muuhulgas selgitatakse, millistesse brändidesse inimesed enim kiindunud on ehk kuivõrd läheks see korda, kui üks või teine bränd kaoks. Igat brändi on hinnangud ligikaudu 300 täisealist elanikku üle riigi.

Loe kogu ülevaadet 2023. aastal Baltikumi tähenduslike brändide kohta siit

Aitäh teile – ja inimestele usalduse eest!