Omavalitsuse kriisivalmiduse KAS-küsimused
Juhtimiskorralduse ja olukorrateadlikkuse tagamine
1) Töötajatega ühenduse saamine:
- Kas on olemas kõigi töötajate telefoninumbrid (k.a. isiklik + pereliikme kontakt) ja kodused aadressid? Kas andmete õigsust on hiljuti kontrollitud?
- Kas on kokku lepitud, kuidas kriis ära tunda? Kas kokku on lepitud esmased tegevused?
- Kas on kokku lepitud, kus kogunetakse kriisi korral?
2) Töötajate kriisiaegsed ülesanded:
- Kas on prioriseeritud KOV tegevused – mida saab ajutiselt peatada või ümber kujundada kriisi korral?
- Kas on planeeritud kriitiliste tegevuste jätkumine personaliressursi vähesuse korral?
- Kas on teada, milliseid töötajaid saab vajadusel suunata toetama kriisilahendamist?
- Kas on kaardistatud töötajate alternatiivsed oskused (nt kellel mis kategooria juhiload, keelteoskus, IT teadmised jne), mida võib kriisis vaja minna?
3) Alternatiivne kriisijuhtimise asukoht:
- Kas on teada, kus toimub kogunemine juhul kui see ei ole tavapärasel taristul võimalik (nt tulekahju, veeavarii, elektrikatkestus, pommiähvardus)?
- Kas on plaan, kuidas alternatiivne töökoht hoida toimepidevana (sh tagada elekter, küte, vesi jms)?
4) Kriitiline infovajadus:
- Kas on määratud kriisijuht?
- Kas on teada partnerite kontaktid (sh PPA, PäA, KL, KV jne)? Kas andmeid on hiljuti kontrollitud?
- Kas on olemas kindlaks määratud skeem, kuidas info liigub (kellelt kellele ja mis kanaleid pidi)?
- Kas on määratud kriitiline info, mis on juhil vajalik otsuste vastuvõtmiseks (sh määratud, kes ja mis vormis infot kogub ning kellele see edastab)?
- Kas on määratud, kes on inimesed, kes peavad kindlasti olema kaasatud otsuse tegemisel (nt linna / valla sekretär vms)?
5) Alternatiivid IKT katkestuse korral:
- Kas on olemas plaan, kuidas registreerida sissetulevad ja väljaminevad dokumente?
- Kas on olemas plaan, kuidas saada ühendust oluliste partneritega? Kas plaani on testitud?
- Kas on olemas plaan, kuidas teavitada oma töötajaid?
- Kas on olemas plaan, kuidas teavitada elanike?
- Kas kriisijuhtimiseks olulised dokumendid on dubleeritud välisel infokandjal ning paberkandjal?
6) Küberturvalisus:
- Kas töötajad (sh allasutsute) on hiljuti läbinud küberhügieeni koolituse (vajadusel küsi RIAst üle)?
- Kas kõik töötajad on teadlikud küberhügieeni olulisusest ning järgivad nõudeid?